Sulje

Asiakaspalvelu, mitä se on?

Asiakaspalvelu, mitä se on?

Oletko koskaan pysähtynyt miettimään, mitä tuo kaunis sana oikeasti tarkoittaa, sinulle?
Asiakaspalvelu, mitä se on?Tuo sana tuntuu joskus puhtaasti vain kliseeltä, joka on helppo sylkäistä ulos tai kirjoittaa paperille, lupauksena. Mutta kuka aidosti ja oikeasti kuuntelee asiakasta, haluaa tukea hänen liiketoimintaansa palvelemalla asiakasta. Asiakaspalvelu ei lopu siihen, kun yhteistyö sopimus on allekirjoitettu, ei toki, silloin tuo palvelu vasta alkaa, lupausten lunastaminen.

Olen itse omassa työssäni, ollessani itse asiakkaan roolissa, törmännyt enemmän kuin usein siihen, että se mitä yrityksen nettisivuilla luvataan palvelusta, ei toteudu käytännössä. Eli lupaus on pelkkä lupaus.

Tuo hetki saa sinut miettimään myös omia lupauksia, olenko samanlainen?

Väitän, sillä tiedän, että meillä Keskuspesulassa lupaukset on tehty toteutettaviksi, se on meidän arkea. Se tunne, kun voit olla helpottamassa asiakkaasi liiketoimintaa, jotta hän voi keskittyä omaan tekemiseen, on meillä veressä, kaikilla. Hyvin usein vaatehuolto ja siihen liittyvät tukitoiminnot ovat pieni osa yritysten arkea, mutta sitäkin tärkeämmässä roolissa silloin jos ja kun se ei toimi. Vaatteet ovatkin rikkinäisiä, likaisia, ne eivät palaudu kierrolta, tai rullapyyhe automaatit ovat seinillä tyhjinä, vailla puhdasta rullaa, saippuateline vailla saippuaa, asiakkaan liiketoiminta on sekaisin, saman tien.

Kun kohta 14 vuotta sitten pääsin tähän tekstiilihuollon maailmaan, oli päivän selvää, että asiakas on se jonka takia me olemme olemassa. Alkuaikoina, kun perehdyimme omaan liiketoimintaan, kävimme mieheni kanssa vähintään kerran vuodessa laitoksissa vaatehuolloista vastaavien tykönä kysymässä miten meillä menee. Vastaanotto oli mieleenpainuva. Näin ei ollut kukaan ennen tehnyt aikaisemmin. He tunsivat olonsa tärkeäksi ja sitähän he olivat, koska vastasivat vaatehuollosta. Tuntui hyvältä, tuntui oikealta. Olimme juuri oikeassa paikassa :)

Maailma muuttuu ja niin muutumme mekin, mutta asiakaspalvelumme vain syvenee. Me olemme asiakkaan arjessa mukana, hän voi olla huoleton.

Vuosi 2020 on takanapäin. Muistoja monenlaisia on meillä jokaisella. Jätetään ne taakse, keskitytään tulevaan, tehdään siitä parempi, terveempi ja asiakasystävällisempi.

Terveyttä ja Onnea vuodelle 2021, meille jokaiselle <3

Jaa tai tykkää


<< Palaa blogiin

Ota yhteyttä!


Kiinnostuitko Cleworin palveluista? Haetko yrityksellesi tekstiilipalveluista vastaavaa kumppania? Kysy lisää – ota yhteyttä!

Tämä lomake on tarkoitettu ainoastaan yritysasiakkaiden käyttöön. Kuluttaja-asiakkaita pyydämme olemaan yhteydessä suoraan Cleworin numeroon 06 870 850.



Tilaa uutiskirjeemme!


Lähetämme sähköpostiisi kerran kuussa vinkkejä, asiakastarinoita ja uutisia, joilla edistät puhtaampaa, sujuvampaa ja turvallisempaa työarkea.
Sähköpostiosoite

Syötä suluissa oleva tarkistenumero (699305)